تئوري حريق




























وبلاگ دانشجویی ایمنی و آتش نشانی

 

دیگر لازم نیست شارژر موبایل را با خود به همه جا حمل کنید

این شارژر بسیار سبک و شیک می باشد دیگر نگران پیغام LOW BATTERY از گوشی خود نباشید.

شارژر همراه دستگاهی است به طول 7 سانتیمتر و فوق العاده سبک که می توانید بوسیله آن و براحتی تنها با استفاده از یک باطری قلمی،موبایل خود را در هر زمان و مکانی که باشید شارژ کنید.

شارژر همراه اولین شارژری است که فقط با یک باطری کار می کند و بی نیاز به مصرف بالای برق و سیم و پریز است .این محصول بسیار مناسب سفر کردن می باشد و نیاز به حمل شارژر حجیم را برطرف می سازد و همچنین مناسب مکان هایی است که هنوز به برق AC دسترسی ندارند.

شارژر همراه از یک IC اختصاصی به عنوان مبدل بالا یا شارژ اصلی استفاده می کند. این IC برای به حداقل رساندن زمان شارژ و تحویل شارژر مناسب به باطری طراحی شده است.

این محصول به طور خودکار در زمانی که به دستگاه متصل می شود شروع به کار می کند و عملیات شارژ کردن را حتی زمانی که باطری دستگاه خالی باشد را به سرعت آغاز می کند.نکته قابل توجه اینکه پس از تکمیل شارژ باطری به طور اتوماتیک جریان شارژ را قطع می کند.

شارژر همراه از یک IC اختصاصی به عنوان مبدل بالا یا شارژ اصلی استفاده می کند. این IC برای به حداقل رساندن زمان شارژ و تحویل شارژر مناسب به باطری طراحی شده است.

این محصول به طور خودکار در زمانی که به دستگاه متصل می شود شروع به کار می کند و عملیات شارژ کردن را حتی زمانی که باطری دستگاه خالی باشد را به سرعت آغاز می کند.نکته قابل توجه اینکه پس از تکمیل شارژ باطری به طور اتوماتیک جریان شارژ را قطع می کند.

 

 مشخصات فني :

شارژ همراه تشکیل شده از یک محفظه باطری و یک بدنه آلومینیومی یک برد الکترونیکی ،چراغ نمایشگر و فیش دو سر پورت ورودی این محصول در رنگ های آبی ،قرمز و طلایی موجود بوده و قابلیت اتصال به سامسونگ ،نوکیا، سونی اریکسون و غیره را دارا می باشد.سر تعویض شونده آن قابل اتصال به انواع گوشی های موبایل و برخی دیگر از لوازم دیجیتال می باشد

 

 

قیمت : 9,900 تومان

......................................................................................................................................................

 

 به دلیل حجم بالای این جزوه آن را به صورت دانلود در اخر این پست قرار داده ام.

 

 

 

    فرازهایی از این جزوه:

 

 

تئوري حريق

 

 

 

سوختن

سوختن يك واكنش شيميايي است بين اكسيژن و ماده سوختني در دماي مناسب ، در اين عمل اكسيژن به عنوان يك اكسيد كننده و جسم قابل اشتعال به عنوان يك اكسيد شونده محسوب مي شود.

 

احتراق

راه های بسیاری وجود دارد که تعریف عمل یا مرحله احتراق را از نظر شیمیایی به صورت پیچیده بیان  می کند . به طور اصلی احتراق یک فعل و انفعال شیمیایی یا مجموعه ای از فعل و انفعالات شیمیایی است که در آن ماده که سوخت نامیده  با اکسیژن ترکیب شده ومحصولات اکسیداسیون ( حرارت ، روشنایی ) را ایجاد می کند . تمام احتراق و یا فعل و انفعال سوختن در نتیجه ترکیب با اکیسژن  و یا سایر کمک کننده ها به احتراق است.

 

نقطه شعله وری ( اشتعال ) : در مورد سوختهای مایع بکار می رود و عبارت است از حداقل دمای که قادر می باشد ، بخارات لازم را برای شروع آتش سوزی در سطح مایع ایجاد کند هر چه پایین تر باشد خطرناک تر است نقطه شعله وری را تحت شرایط خاص معین  می کنند . نقطه شعله وری بهترین معیار

 برای اشتعال پذیری اجسام است . در مجموعه ترکیبات آلی ، نقطه شعله وری ترکیباتی که دارای  تعداد بیشتری اتم کربن هستند،بیشتراست.

 

دمای آتش گیری (خود اشتعالی): کمترین درجه حرارتی است که در آن ماده سوختنی بدون وجود شعله خارجی شروع به اشتعال می کند ، برای همه سوختها بکار می رود .

 

انفجار

یک سوختن فوق العاده سریع در یک محیط بسته است . تفاوت بين احتراق و انفجار بخاطر ميزان انرژي حاصله نيست بلكه مربوط به سرعت توليد انرژي است.

 

LEL پایین ترین حد انفجار  

عبارت است از کمترین غلظتی از ماده که می تواند در یک محیط خواص در حضور شعله منفجر شود . واحد آن بر حسب درصد است درغلظتهای کمتر از آن امکان انفجار وجود ندارد چون نسبت سوخت به اکسیژن بسیار پایین است .


 UEL بالاترین حد انفجار

 عبارت است از بیشترین غلظتی از یک ماده سوختنی که می تواند در حضور شعله منفجر شود ، در غلظتهای بیش از آن امکان انفجار وجود نخواهد داشت ، چون اکسیژن نسبت  به سوخت کم است .

 

ماهيت حريق:

وقوع آتش نياز به زمينه هاي فيزيكي و شيميايي محل وقوع دارد . اصولاً عوامل موثر بر ايجاد آتش سوزي متعدد مي‌‌باشد كه عمده ترين آنها شامل 4 عامل زير است ، كه به هرم آتش معروف است :     

 

 

دانلود 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: انواع آتش, اصول خاموش کردن آتشها, مشخصات آتش ها ,
نوشته شده در پنج شنبه 26 مرداد 1391ساعت 13:0 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |


آخرين مطالب

Design By : Behtarinabzar